25 Apr 2016

De ce are nevoie un website?

de Mara Făuritor de Content pe 25 aprilie 2016

Fie că te afli la început de drum și ai nevoie de o identitate perfectă pentru online sau ai o afacere deja bine definită și cauți să faci niște mici schimbări pentru un facelift digital – probabil deja ai început să cauți ce s-ar potrivi companiei tale.

Site-urile competitorilor tăi, identificarea unor template-uri care se potrivesc identității tale sau colaborarea cu un web designer cu experiență sunt puncte excelente de plecare, dar uneori riști să te pierzi în detalii și să pierzi elementele de bază necesare unui site de succes.

Un HEADLINE CARE SĂ ATRAGĂ ATENȚIA!

Primul lucru pe care îl vede un vizitator pe pagina ta trebuie să îi capteze atenția și să îl facă să vrea să afle mai mult. Un headline bine plasat și bine scris îl poate convinge să petreacă mai mult timp pe site sau să plece aproape instantaneu. Dacă poți rezuma beneficiile oferite de compania ta în maxim 8 cuvinte, ai un punct excelent de plecare pentru restul conținutului de pe site.

Fii sociabil!

Este foarte greu să scapi de social media. De aceea, ar fi o idee bună să le incorporezi în site-ul tău de business. Dacă vrei să interacționezi diferit cu potențialii clienți și să porți un alt tip de conversație cu clienții fideli, atunci o prezență activă pe rețelele de socializare este esențială.

În funcție de nișa ta, unele rețele de socializare sunt mai potrivite decât altele. Tot ce contează este ca toate conturile tale de social media să fie ușor de accesat din orice pagină a site-ului tău. Nu uita să postezi în mod regulat: conținut original, atractiv și informativ.

Harta și busola

Dacă un utilizator nu va putea găsi rapid informația pe care o caută pe site-ul tău, atunci site-ul a dat greș. Orice utilizator de net este incredibil de nerăbdător: orice informație care durează mai mult de câteva secunde pentru a fi găsită durează prea mult și nu merită efortul.

Cele mai eficiente site-uri includ meniuri vizibile care te direcționează instantaneu spre cele mai importante pagini ale website-ului: despre companie, servicii/produse, blog, testimoniale, etc. Integrează meniuri de tip drop down pentru a oferi acces rapid spre restul paginilor din site.

Conținut savuros și ispititor

Uită de promisiuni goale, semne de punctuație haotice și fraze lungi care nu spun nimic! Dacă vrei să vinzi ceva, trebuie să comunici eficient și cu un scop: beneficii care soluționează o nevoie a target-ului; stabilirea credibilității prin testimoniale; descrieri detaliate pentru produse și servicii cu imagini; evidențierea ofertelor speciale și a promoțiilor. Conținutul nu trebuie să spargă tiparele pentru a fi eficient, el trebuie doar să fie onest. Limbajul este la fel de important ca design-ul.

Spune-le ce au de făcut!

Un site bine construit este inutil dacă utilizatorul nu prea știe exact cum să procedeze. Din fericire, aceasta nu este o problemă: ”Click aici pentru înscriere!”, ”Cumpără acum!”, ”Contactează-ne!” sau ”Cere o cotație!”. Totul trebuie să fie ușor de înțeles, iar instrucțiunile nu pot permite niciun element de echivoc.

Blogging, blogging, blogging

Deși algoritmii motoarelor de căutare se schimbă în mod regulat, un singur lucru a rămas constant: promovarea organică a site-urilor care publică tot timpul conținut relevant și nou.

Cea mai bună metodă de a face asta este integrarea unui blog în site-ul companiei tale. Astfel vei putea împărtăși informații importante cu utilizatorii tăi: răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, știri din domeniu, povești de succes ale produselor tale și cum clienții tăi au beneficiat de ele, evidențierea membrilor echipei tale care fac o treabă bună, anunțarea ofertelor speciale sau promoțiilor, etc.

Postările de blog săptămânale vor păstra o prezență online activă, iar clienții tăi vor avea un motiv să revină pe site.

Aceeași experiență indiferent de tehnologie

În 2014 numărul utilizatorilor care accesau Internetul de pe dispozitivele mobile l-a depășit pe cel al utilizatorilor care folosesc desktop-uri pentru a intra online1 . Asta înseamnă că din ce în ce mai mulți utilizatori ajung pe site-ul tău prin intermediul unui ecran mai mic.

Treaba ta este să le oferi aceeași experiență fără cusur indiferent de ”ușița” prin care intră. Un site mobile friendly se încarcă mai repede prin utilizarea imaginilor optimizate și a unui design adaptat. Colaborarea cu un designer și developer experimentați îți va oferi soluția de care ai nevoie pentru a fi oriunde utilizatorii au nevoie de tine.

1- Sursa