Studiu de caz: full-service Princemob Büro

Adwords, Analytics, Blog, Content writing, Marketing, Seo, Website

Princemob Büro este o companie care de peste 30 de ani aduce mobilă office second hand din Germania și produce mobilă office nou-nouță în România.

Misiunea lor este simplă: premium nu înseamnă scump și un buget limitat nu înseamnă neapărat că apelezi la mobilier de o calitate mai slabă.

Brand-ul aduce direct din Germania birouri ajustabile, mese pentru săli de ședință, scaune, dulapuri și accesorii pe care le inspectează pentru orice defect care le-ar face nefuncționale, le igienizează și le pune la dispoziția clienților care doresc să le testeze LIVE în cele două showroom-uri din Cluj și București și pe site-ul lor.

Princemob alege numai brand-uri de renume, cunoscute pentru ergonomie, funcționalitate și design: Koenig-Neurath, Assmann, Ceka, Wini, Interstuhl, Sedus și zeci de alte opțiuni.

Începutul colaborării

Proiectul nostru alături de cei de la Princemob a început în iunie 2024. Obiectivele noastre au fost:

  • refacere site de la zero
  • optimizare SEO on-site
  • prezență constantă și relevantă pe social media
  • promovare Google Ads și social media

Provocări inițiale SEO

Brand-ul era reprezentat de două site-uri princemob.ro și mobilash.ro. Acest lucru nu a ajutat site-ul pe care noi urma să ne concentrăm pentru că mobilash.ro avea notorietate mai bună în detrimentul notorietății brand-ului Princemob.

De asemenea

  • nu au fost făcute deloc acțiuni SEO
  • promovarea a fost sporadică fără constanță pe termen lung
  • nu existau descrieri la categorii și subcategorii
  • unele produse nu aveau descrieri relevante
  • nu existau pagini esențiale indexate de către Google

În ultima lună de dinaintea începerii colaborării noastre site-ul a fost accesat organic de 870 de vizitatori, iar din aceștia doar 2 și-au adăugat datele bancare în vederea finalizării unei achiziții.

Nu fuseseră implementate evenimentele tracked pe coșul de cumpărături, înregistrarea unei comenzi în momentul finalizării și pe numărul de telefon dedicat.

Peste 70% din utilizatorii site-ului intrau cu intenția de informare, doar 7% cu intenția de a face o achiziție.

Site-ul avea un scor de sănătate de 82%, iar elementele care îi afectau prezența online erau:

  • conținut duplicat la nivel de meta tags pentru 92 de pagini (elemente foarte importante în poziționarea pe google.ro).
  • 205 link-uri interne ”rupte”
  • scor slab în privința legăturilor dintre paginile site-ului
  • viteză mai puțin decât optimă pentru încărcarea paginilor – mai ales pentru homepage

Soluții SEO

Strategia de SEO a fost pusă la punct înainte de orice alt element al noului site. De la harta site-ului la brief-urile necesare pentru conținut și recomandările care susțin creșterea organică a brand-ului pe termen lung prin:

  • brand awareness: poziționare organică pe Google.
  • indexing: indexarea unui număr cât mai mare de cuvinte-cheie.
  • poziționarea unui număr cât mai mare de cuvinte-cheie + comunicarea clară a diferențiatorului de brand.
  • creșterea numărului de utilizatori noi pe site.
  • îmbunătățirea procentului de vizitatori care doresc să achiziționeze prin adaptarea textelor din site către conversie și prin redactarea de texte noi pornind de la cuvinte cheie cu potențial tranzacțional mai mare (ex: tip de produs + preț, categorie produs + second hand + atribut tranzacțional).

Website Princemob

Odată ce strategia SEO a fost creată, a început lucrul la noul website Princemob.

Proiectul a avut loc în trei etape: conținut – design – implementare.

Conținut

Conținutul a fost creat pentru 26 de pagini statice: home, despre, categorii, subcategorii.

Fiecare pagină a respectat un brief unic asignat care a prezentat cuvintele-cheie pe care trebuie să ne concentrăm. Astfel conținutul a fost conceput de la bun început cu obiectivele SEO în minte și a reprezentat fundația strategiei de optimizare.

  • meta title și meta descriere unice pentru fiecare pagină
  • link de pagină relevant SEO
  • frecvență cuvinte-cheie relevantă și câmp semantic concentrat pe achiziție nu doar informare
  • detaliere produse plus beneficiile alegerii diferitelor tipuri pentru birou
  • prezentarea brand-ului într-un mod relevant și atractiv care îl diferențiază de concurență și îi reprezintă fidel misiunea și beneficiile

Pe lângă paginile principale, am creat și descrieri pentru produsele deja urcate pe site care încă nu aveau text plus descrieri unice pentru toate produsele noi care urmau să apară pe site.

Design

Design-ul a folosit identitatea brand-ului ca punct de plecare și a implementat elemente cromatice și tipografice pentru a crea o experiență vizuală care invită prin aspect și convinge prin arhitectura informației – conținutul este ușor de parcurs și ”curge” spre call to actions atent plasate.

Development

Pentru a respecta cele mai noi cerințe ale algoritmului Google, echipa noastră de development a creat un site care se încarcă repede și nu este, ironic, supraîncărcat pe partea de backend.

O provocare pentru development a fost reprezentată de redirecționarea paginilor vechi bine plasate pe Google spre paginile nou create, păstrând ranking-ul atins în trecut.

De asemenea, înainte de LIVE tot site-ul a fost verificat cu tool-uri de specialitate pentru a asigura o lansare fără probleme tehnice și un site sănătos pregătit pentru crawlerii motoarelor de căutare.

Social media

Plaja concurenței directe pe social media este mai limitată: nu există deschidere pentru o prezență unitară și constantă pe social media.

Provocările echipei Connect Media au fost:

  1. crearea unui calendar editorial care este aprobat cu clientul în fiecare lună: tematică + conținut + design postări.
  2. integrarea produselor într-un mod organic și creativ în vizualuri
  3. prezentarea beneficiilor companiei într-un mod nerepetitiv
  4. combatarea preconcepțiilor legate de mobilierul office second hand într-un mod prietenos

Soluțiile se pot vedea pe profilurile de social media ale brand-ului aici, aici, aici și aici:

  • conținut descriptiv pentru mobilierul SH, mobilierul nou
  • detalierea beneficiilor și procesului de import a mobilierului direct din Germania
  • ședință foto și videoproducție pentru showroom și produsele aflate la vânzare
  • ședință video pentru manager-ul Princemob pentru video content

Rezultate

Site-ul a fost gata de lansare în septembrie 2024 și în ultimele 6 luni echipa noastră a asigurat suport permanent pentru:

  • actualizări produse: conținut, ședință foto în showroom, editare foto/video, urcat produse pe site
  • actualizări SEO lunare: modificări conținut, verificări și actualizări tehnice.
  • articole de blog: cu subiecte relevante din domeniu – ghiduri, istoric mobilier, informații despre beneficiile mobilierului office SH, etc.
  • social media: postări conform calendarului editorial stabilit, postări punctuale în funcție de conținutul trimis de echipa Princemob.
  • newsletter: trimis lunar despre promoțiile active la momentul respectiv.
  • implicare la invitația Princemob în evenimentul ”Plantăm Fapte Bune” din Băicoi, aprilie 2025.

Evoluție

Social media

  • Creștere de 46% a reach-ului și de 47% a numărului de interacțiuni cu conținutul publicat.
  • Creștere de 301% a numărului de followeri

Website:

În urma actualizărilor lunare și a monitorizării constante a performanțelor site-ului, Princemob.ro se bucură acum de următoarele rezultate:

33.000 utilizatori în ultimele 6 luni.

Scor de autoritate foarte bun, creștere a traficului organic constantă.

Vizibilitate și poziționare foarte bună pe cuvintele-cheie pe care ne-am concentrat în conținut.

Un scor de sănătate foarte bun atât de sine stătător, cât și comparativ cu competiția.

To be continued…

Ce  urmează să facem?

  • continuăm optimizările on-site ca parte a strategiei SEO pentru a susține o poziție organică în primele rezultate de căutare
  • promovăm brand-ul și produsele prin campanii PPC
  • asigurăm o prezență unitară, creativă și originală pe social media și Google My Business
  • trimitem periodic newslettere pentru baza de date și pe LinkedIn pentru a promova oferte speciale
  • mai plantăm niște copaci, poate? 😊

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!