fbpx

Cât de mult contează culoarea brand-ului tău? [SPOILER ALERT]: destul de mult.

Marketing

Gândește-te la logo-ul tău preferat. Care este primul lucru de care îți aduci aminte?

Un studiu al Universității din Loyola ne spune că pentru 80% din oameni acesta este culoarea.

Culoarea este prima componentă vizuală de care își amintesc cei mai mulți oameni, urmată de forme, simboluri, numere și, la final, de cuvinte.

Reclamele color sunt cu 42% mai citite ca cele monocrome.

Așa că pare destul de logic: culoarea este o unealtă puternică în design-ul grafic și în cel vizual. Ea:

  • iese în evidență
  • atrage atenția
  • provoacă o emoție
  • organizează conținutul

Rezultatul ar trebui să fie un design care este atât funcțional, cât și care și pur și simplu arată bine.

De ce culoarea e atât de importantă

Aproximativ 6 din 10 indivizi se declară interesați de un mesaj pe baza culorii – culoarea fiind un stimul cerebral. Așa că atunci când vorbim de culoare pentru brand-ul tău trebuie să evităm capcana derizoriului și a lui ”merge și așa”.

Culoarea este mai mult decât o opțiune dintr-un meniu: ea este elementul cel mai aproape de esența brand-ului și de identitatea target-ului pe care ți-l dorești. Ea se aplică de la logo la cărți de vizită, site și postări din social media.

Dacă culoarea este primul lucru care face o impresie potențialului tău client, poate a venit momentul să înțelegi:

  • ce este culoarea
  • cum poate fi folosită
  • de ce apar diferențe între un roșu atât de vibrant pe ecran și de ce acesta poate devini tern pe hârtie
  • ce impact poate avea o simplă culoare asupra percepției brand-ului tău.

Ce este culoarea

Esențial: culoarea în sine nu există. Ea reprezintă percepția ochiului a uneia sau a mai multe frecvențe (sau lungimi de undă) de lumină.

Nu există un mod corect sau un mod incorect de a folosi culoarea.

DespreCuloare_SpectruVizibil

Unele combinații merg mai bine decât altele dar mereu există o metodă de a crea rezultate uimitoare.

Ideal, o combinație perfectă de fizică, teorie, psihologie, economie, estetică și user friendliness rezultă într-un design puternic și atemporal.

Dar unele culori parcă ”se pupă”

Ține minte: prima interacțiune cu clientul final este culoarea – nu subestima importanța acesteia!

Mai jos poți găsi un ghid rapid al celor mai cunoscute culori și al semnificațiilor lor:

Roz: o culoare calmantă și caldă ce evocă dragoste și romantism. Asociată cu feminitatea și ordinea.

Mov: simbolizează regalitatea și bogăția și evocă succesul și înțelepciunea.

Gri: profesionalism și calm. El oferă stabilitate însă în surplus transmite depresie și senectute.

Albastru: asociat cu pacea și productivitatea. În surplus transmite un mesaj rece și nepăsător.

Verde: încurajează creativitatea și simbolizează natura, sănătatea și banii.

Galben: vesel, cald și energic. Folosit incorect el provoacă un efect ostil și oboseală vizuală.

Alb: puritate și inocență. Nu subestima albul bine organizat!

Portocaliu: entuziasm și atenție, căldură și precauție.

Roșu: pasiune, dragoste și pericol. Privirea este atrasă instant de roșu, însă în exces roșu devine ostil.

RGB vs. CMYK vs. ce înseamnă ele de fapt?

Probabil că ai auzit măcar în trecere de coduri de culoare: RGB vs. CMYK. Dar știi care este diferența dintre ele și când ele sunt folosite?

RGBred, green, blue – roșu, verde, albastru.

Codurile de culoare RGB sunt folosite în publishing-ul digital și sunt destinate mediilor care emit lumină (ecrane de desktop, laptop, tablete sau smartphone). Culorea este creată prin amestecarea luminii emise de două sau mai multe culori.

Print

CMYK – cyan, magenta, yellow, black – cyan, magenta, galben, negru

CMYK este un spațiu substractiv de culoare în care culoarea este creată prin eliminarea anumitor părți ale spectrului cromatic, lumina reflectată înapoi este efectiv culoarea. CMYK este folosit pentru pigmenți și cerneluri. Toate procesele de imprimare folosesc coduri de culoare CMYK și combină cyan, magenta, galben și negru pentru a crea culoarea finală.

Este foarte important să înțelegi diferența dintre aceste două coduri de culoare și aplicarea lor live. Folosirea codului de culoare potrivit îți garantează culori vii în digital și ”traducerea” lor ireproșabilă în print și evită dezămăgirile inopinate atunci când o culoare vibrantă pe monitor devine monotonă pe hârtie.

Știi un designer bun?

Înțelegerea modului în care culoare relaționează cu brand-ul tău în digital și în print te ajută să economisești nu numai timp, ci și bani. Un designer experimentat testează culoare într-o varietate de rezoluții și medii pentru a garanta un rezultat uniform ce transmite instant și fără cuvinte mesajul brand-ului tău – marca unei companii trebuie să fie consistentă.

Foarte mulți designeri sunt autodidacți dar dacă îți dorești rezultate ireproșabile, ai nevoie de un designer care are o fundație solidă în istoria designului și artei, tipografie, semiotică, identitate vizuală și comunicare.

Aceasta este prima alegere care va defini identitatea vizuală a brand-ului tău.

Vrei să afli mai multe despre importanța culorilor? Vrei să știi dacă ai făcut cea mai bună alegere pentru identitatea brand-ului tău sau pur și simplu îți dorești cea mai bună identitate vizuală construită atent și cu un concept în spate?

Vino la noi în agenție și fă cunoștință cu designer-ul nostru vizual! Vei descoperi cât de importantă poate fi o culoare în definirea vizuală a unui brand,  ce mesaj transmiți chiar neintenționat și cum o identitate vizuală expert construită va fi ca o gură de aer proaspăt pentru brand-ul tău!

 

 

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!





    Vrei clienți fideli?
    DA, VREAU GHIDUL!

    De la ”adaugă în coș” la ”au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”.

    Descarcă gratuit broșura noastră și imunizează-ți clienții la farmecul concurenței!

    Completează formularul și îți trimitem instant broșura noastră!

    Am citit si sunt de acord cu termeni si conditii si cu prelucrarea datelor cu caracter personal
    Vrei clienți fideli?
    DA, VREAU GHIDUL!

    De la ”adaugă în coș” la ”au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”.

    Descarcă gratuit broșura noastră și imunizează-ți clienții la farmecul concurenței!

    Completează formularul și îți trimitem instant broșura noastră!

    Am citit si sunt de acord cu termeni si conditii si cu prelucrarea datelor cu caracter personal