fbpx

De ce este bine să ai o strategie de social media?

Marketing

Cu siguranță ai auzit de Facebook – doar este cea mai mare rețea de socializare din lume! O folosești ca să știi ce se mai întâmplă cu cunoștințele tale, ca să afli ce mai e nou în lume sau ca să râzi câteva secunde de animale adorabile.

Însă dacă ești antreprenor, Facebook poate face mult mai mult de atât pentru afacerea ta! Nu degeaba aproape toate companiile au o strategie de social media – în funcție de nișa lor.

Problema este că niciodată nu vei avea timp pentru ceva ce este perceput ca atât de trivial ca ”postez pe Facebook”. Mereu vor exista ”postăm când avem timp”, ”postăm uneori”, ”nu se ocupă nimeni specific de asta”.

Însă, dacă acorzi puțin timp în fiecare lună stabilirii unei strategii de social media, atunci rezultatele vor fi mult mai vizibile și vei avea o prezență constantă și coezivă – un semn foarte încurajator pentru utilizatorii care caută mai multe informații despre compania ta.

O strategie de social media îți oferă siguranță în fața neprevăzutului și semnalizează fanilor că brand-ul tău este mai mult decât dispus să poarte o conversație – doar acesta este și scopul rețelelor de socializare!

1. Strategie de social media: în ce direcție te îndrepți?

O idee vagă a planului tău de postări nu este destul.

Probabil că ideea de socializare te induce în eroare: cât de greu poate fi să scrii câteva propoziții și să adaugi o imagine simpatică – oricine o poate face! De aceea poți ajunge în situația ”încercarea moarte n-are” și să postezi haotic, fără un fir narativ comun, fără unitate vizuală și fără un scop bine definit.

Dacă în celelalte activități de marketing nu ai merge pe ideea de ”hai să vedem cum merge”, de ce ai aplica această filozofie pentru rețelele de socializare?

O strategie de social media bine pusă la punct trebuie să se bazeze pe obiectivele tale de business și marketing: de la poza de profil la fiecare postare în parte și la campanii de promovare – toate lucrează pentru susținerea afacerii tale și pentru transmiterea unui mesaj unitar.

Astfel, prezența ta în social media va ajuta la creșterea notorietății brand-ului tău și va atrage potențiali clienți cu conținut proaspăt și relevant – nu va fi doar o prezență de formă fără fond.

2. Strategie de social media: măsori de mai multe ori, tai o singură dată

Dacă postezi zilnic și ai un plan bine pus la punct, va fi mai ușor să îți dai seama ce merge și ce nu. Fără date sigure niciodată nu vei știi ce tip de conținut este mai relevant pentru fanii tă – deci vei investi inutil timp și bani în metode sau platforme care nu funcționează pentru afacerea ta.

Observi că un anumit de conținut inițial foarte popular acum nu se mai bucură de același tip de engagement? Nu vei mai pierde timpul cu postări care nu funcționează și vei adapta strategia pentru a menține un interes viu în afacerea ta.

Acest lucru este imposibil cu postări ad-hoc care nu îți oferă destule date pentru a face o alegere informată.

3.Strategie de social media: hai să lucrăm eficient!

Planificarea unei strategii de conținut s-ar putea să dureze ceva timp însă te va ajuta să și economisești timp pe termen lung: cu o direcție și obiective clare vei evita panica postărilor ultimului moment și nu vei mai pierde minute prețioase (ce se pot aduna în ore) căutând soluții improvizate.

4. Strategie de social media: prezență constantă

Unul dintre cele mai importante obstacole în calea succesului pe social media este incoerența: postări sporadice, perioade de activitate intensă urmate de lungi săptămâni de absență – astfel nu numai că nu câștigi fani noi, ci îi poți pierde pe cei pe care deja îi ai.

Activitatea susținută îți oferă o prezență organică constantă și păstrează brand-ul tău fresh în mintea utilizatorilor: când vor fi pregătiți pentru o achiziție, ei te vor avea în minte.

5. Strategie de social media: ești pregătit pentru orice!

Ce se întâmplă dacă persoana responsabilă cu postările de social media nu este la birou? Fie va fi liniște absolută până ce ea se întoarce SAU cineva îi poate prelua fără probleme atribuțiile pentru că există deja un plan bine pus la punct ce trebuie doar implementat: de la postări la reacții față de comentarii pozitive sau negative –totul va fi acoperit.

 6. Încheiere dar nu chiar

Acum că ai înțeles importanța unei strategii de social media înseamnă că ai două opțiuni:


1. te vei apuca serios de planificare și vei observa că din nou pur și simplu nu ai timpul și resursele necesare pentru această activitate – e și normal: ca antreprenor focusul tău este în altă parte și acesta este un lucru bun.


2. vei căuta un specialist care să te ajute să faci asta și care să îți ofere suport constant pentru socializarea brand-ului tău – cineva care înțelege importanța unei aparente banale postări de Facebook sau Instagram și care va folosi tot arsenalul pe care i-l pui la dispoziție pentru a face din compania ta the belle of the ball.


Coincidental, noi știm pe cineva!

Așa că dacă vrei să afli cum social media te poate ajuta să îți construiești o comunitate frumoasă de fani și potențiali clienți, te așteptăm să facem cunoștință: tu, noi și compania ta!

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!





    Vrei clienți fideli?
    DA, VREAU GHIDUL!

    De la ”adaugă în coș” la ”au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”.

    Descarcă gratuit broșura noastră și imunizează-ți clienții la farmecul concurenței!

    Completează formularul și îți trimitem instant broșura noastră!

    Am citit si sunt de acord cu termeni si conditii si cu prelucrarea datelor cu caracter personal
    Vrei clienți fideli?
    DA, VREAU GHIDUL!

    De la ”adaugă în coș” la ”au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”.

    Descarcă gratuit broșura noastră și imunizează-ți clienții la farmecul concurenței!

    Completează formularul și îți trimitem instant broșura noastră!

    Am citit si sunt de acord cu termeni si conditii si cu prelucrarea datelor cu caracter personal