18 Oct 2018

Omul cât trăiește învață sau cum să prezinți un logo

de Mara pe 18 octombrie 2018

Un logo trebuie să reprezinte distilarea vizuală a identității unui brand. Cu ajutorul unui designer specializat, valorile și angajamentul companiei tale pot fi transmise în câteva secunde într-un mod sublim și incredibil de conceptual. Însă aici noi ne-am confruntat cu o dilemă: cum putem transmite clientului ce a stat în spatele noului său logo proaspăt ieșit din mouse și tastatură?

După mai multe logouri care nu s-au bucurat de entuziasmul pe care l-am simțit noi în crearea lor, ne-am dat seama că ceva lipsea – intră în scenă Ileana, designer-ul nostru extraordinaire, cu o idee revoluționară: hai să explicăm clientului ce a vrut să zică poetul!

Orice designer are în minte o viziune clară atunci când lucrează la un logo însă clientul nu poate citi minți. De aceea, are nevoie să treacă prin aceeași călătorie prin care a trecut designer-ul.

În loc să îl teleportăm direct de la ZERO LOGO la UITE LOGO, acum îl luăm de mână și îi prezentăm fiecare pas care a fost făcut pentru a ajunge la destinația vizuală dorită.

Scopul este astfel de a-i prezenta logo-ul ca o entitate adaptabilă  și care va arăta la fel de bine pe cărți de vizită, online, în social media sau pe un banner stradal.

Cum facem asta? Cu o prezentare expert construită și foarte bine organizată.

Dacă logo-ul este produsul, prezentarea este ambalajul.

Pasul 1: cum a început totul

Trebuie să ducem clientul înapoi la început, în momentul în care s-a discutat despre logo, întâlnirea în care am stabilit că scopul noii identități vizuale este să [INSERT GOAL HERE] și în care brand-ul a fost definit ca fiind [ADJECTIV 1] [ADJECTIV 2] și [ADJECTIV 1].

ConnectMedia_Prezentare_Logo_2

Pasul 2: cum a continuat totul

Descriem procesul creativ care a fost folosit pentru a ajunge la rezultatul final. Utilizăm cuvintele-cheie stabilite împreună cu clientul și folosim mai multe board-uri pentru ca acesta să înțeleagă care a fost punctul de plecare și cum ne-a influențat călătoria.

ConnectMedia_PrezentareLogo_02

Explicăm conceptul din spatele logo-ului, inspirația care ne-a purtat la destinație și cum a fost aleasă varianta finală.

Pasul 3: cum arată totul acum

The big reveal: aratăm propunerea de logo. Este un singur slide doar cu logo-ul pentru ca acesta să fie în centrul atenției.

ConnectMedia_PrezentareLogo_03

Primul contact al clientului cu noul logo trebuie să fie unul simplu, de impact, fără brizbrizuri, pe un fundal alb – această scenă permite vizualului să fie punctul central.

Pasul 4: cum poate arăta totul

Folosim logo-ul în simulări din viața reală – cele mai probabile cazuri în care va fi folosit logo-ul: profil de social media, cărți de vizită, plicuri, suport de pahare, agende, print-uri, mape sau ambalaje – toate pentru a dovedi clientului că noul logo va arăta la fel de bine după ce este transferat din poză în lumea reală.

ConnectMedia_PrezentareLogo_04

Pasul 5: cum poate arăta totul XXL

Logo-ul nostru prinde aripi în scenarii de impact. Folosim simulări în care acesta este integrat în bannere stradale, pe fațadele clădirilor sau în stații de metrou – este o ocazie fantastică pentru clienți de a vedea cât de bine se pretează design-ul în aceste situații larger than life.

Pasul 6: cum arată totul în alb-negru

Prezentăm un slide cu logo-ul monocrom. Un logo creat inteligent este inițial conceput în varianta alb-negru. Deși imaginea lipsită de culori nu provoacă la fel de mult entuziasm ca varianta finală, acest slide oferă clienților șansa de a observa construcția logo-ului și a fiecărui element definitoriu.

ConnectMedia_PrezentareLogo_05

Pasul 7: am ajuns la destinație

Încheiem cu un slide care mai prezintă o dată logo-ul propus. Clientul este adus astfel la destinația finală din călătoria noastră și se poate concentra exclusiv pe rezultatul final și pe design-ul expert construit.

ConnectMedia_PrezentareLogo_06

 

Deși poate părea laborioasă, această prezentare este incredibil de importantă pentru că explică procesul de creație clientului și îi facilitează acestuia înțelegerea poveștii din spatele rezultatului final.

Majoritatea clienților nu sunt designeri și au nevoie de un mic ghid al călătoriei care a dus la logo-ul lor proaspăt – este cinstit față de ei, iar nouă ne oferă o șansă mai mare de a descoperi entuziasmul pe care l-am simțit în timpul procesului de creație.