20 Aug 2018

Noul algoritm Google: să se schimbe primesc dar ce primesc?

de Mara pe 20 august 2018

Noul algoritm Google a fost implementat pe 1 august. Mulți spun că a fost cel mai important upgrade din 2012 până acum.

Ca orice modificare Google, au exista câștigători și nu-prea-câștigători. Ce a determinat în ce categorie au picat site-urile? Un cumul de factori printre care cei mai importanți:

  • un index mobile-first
  • conținut și link­-uri on site
  • viteza de încărcare a site-ului

Google a declarat că nu poți să faci nimic dacă ai fost penalizat și că nu există soluții rapide.

Dar dacă faci parte din categoria nefericită care înregistrează o scădere a traficului, atunci acest fatalism nu te ajută cu nimic așa că hai să vedem ce se poate face:

Mobil, mobile, telefon!

Implementarea preferințelor pentru site-urile responsive este deja aproape completă, iar acele website­-uri care nu se conformează vor simți ”înțepătura” mai abitir ca niciodată. Foarte multe brand-uri au observat că la o simplă căutare a numele brand-ului site­-ul mamă nu se mai afișează în primele rezultate.

Pe lângă un design creat special pentru ecranul telefonului mobil, există și alți factori care desemnează un website mobile-friendly conform regulilor noului algoritm:

  • informații clar afișate (fie în headline-uri sau în butoanele de call to action)
  • conținut vizibil tot timpul – foarte multe site-uri pe mobil tind să ascundă informații din dorința de a oferi o experiență mai aerisită. Evită asta și alege soluții intuitive: tab-uri de timp accordion – afișează informația la o simplă atingere.
  • evită conținutul acoperit de pop-ups - dacă ai nevoie de acceptul GDPR sau al politicii de cookie-uri, plasează mesajul la baza ecranului. Astfel utilizatorul nu va fi agasat de un pop-up aproape mereu dificil de închis.

ConnectMedia_NoulAlgoritmGoogle_2

Content is (still) king

Ironic plasat mai jos decât impactul vizual al unui website, conținutul este cel care contează cel mai mult pentru Google.

Motorul de căutare nu va lua în considerare efectele faine parallax și nici nu va fi dat pe spate de animațiile 2D absolut bestiale.

Google caută conținut – mai precis conținut care îți evidențiază expertiza, autoritatea și încrederea (în engleză acronimul este EAT).

ConnectMedia_NoulAlgoritmGoogle_1

Pentru a te asigura că ești constant în atenția roboților de la Google, asigură-te că le oferi mereu conținut proaspăt, original și relevant pe blog-ul site-ului tău.

Postările de blog despre noutăți din domeniul tău, despre produse și servicii sunt o adevărată mină de aur dacă ajung să fie share-uite organic de utilizatori și îți vor crea un fond sustenabil pentru o creștere frumoasă în online.

Mai durează mult?

Deși viteza unui website și timpii de încărcare sunt de mai mult timp importante pentru Google, acești doi factori sunt acum cruciali pentru o poziție bună în căutări.

ConnectMedia_ManualDeBrand_2

Astfel experții SEO și web designerii trebuie acum să gândească un website orientat spre viteză.

Cuvinte cheie? Browse caching, compresia imaginilor sub 100 kB și a codului-sursă.

Recomandăm Gtmetrix sau Google Pagespeed Insights pentru un audit rapid al statusului website-ului tău.

Și eu ce fac?

În primul rând: nu intra în panică.

În al doilea rând: fă un audit la site-ul afacerii tale cu ajutorul site-urilor menționate mai sus.

ConnectMedia_ManualDeBrand_2

În al treilea rând: urmează sfaturile din fiecare paragraf.

În al patrulea rând (opțional dar recomandat): apelează la Connect Media pentru cei trei pași de mai sus.

Te asigurăm că te vei bucura de un website rapid, relevant pentru Google și pentru utilizatorul de natură umană.

Tot ce trebuie să faci este să ne dai un semn și vom face lucruri tare faine împreună!