Tendințe în web development pentru 2025

Blog, Website

Viteză, optimizare, prietenos cu utilizatorul – site-ul tău este o investiție: asigură-te că și ROI-ul este bun.

Am pregătit pentru tine o listă cu:

  • tendințele în web development care susțin evoluția sănătoasă a site-ului tău
  • acțiunile pe care trebuie să le faci pentru viteză și o experiență plăcută pentru utilizator
  • etapele care îți vor garanta un site care lucrează pentru tine și obiectivele tale.

Personalizare

Online există peste 1 miliard de site-uri astfel diferențierea este o provocare.

Anul acesta am observat să preferințele clienților s-au orientat spre website-uri personalizate, cu imagini cât mai atractive vizual, cu animații și artificii care atrag atenția.

Cele mai populare tipuri de site-uri ale anului sunt:

  • site-uri de branding personal
  • site-uri pentru portofolii foto
  • bloguri
  • site-uri de prezentare servicii
  • e-commerce

Ce trebuie să ai în vedere: aceste elemente pot îngreuna site-ul și descuraja utilizatorii de la navigat.

Do it yourself

Am observat o creștere a platformelor care permit utilizatorilor să creeze propriul site cu ajutorul temelor și acțiunilor simple tip drag and drop: Wix, Squarespace, Shopify.

Asta nu înseamă că WordPress nu mai face parte din preferințe: 43% din toate site-urile online sunt construite pe această platformă[1].

WordPress este încă în top 1 preferințe

Urmărind trend-ul spre site-uri mai curate și aerisite, WordPress rămâne prima alegere atunci când vine vorba de un site e-commerce sau de prezentare.

De ce?

Începem cu avantajele:

  • timpul de lucru mai mic (față de un website cu cod scris de la 0)
  • platformă friendly, atât pentru utilizator, cât și pentru dezvoltatori și proprietarul website-ului
  • prezența unui dashboard pentru administrare
  • plugin-uri free/pro (în funcție de nevoi)
  • dezvoltarea friendly pentru programatori
  • compatibilitate cu mai multe plugin-uri terțe
  • SEO friendly pentru o promovare cât mai sănătoasă

Dar ca orice lucru, există și reversul. WordPress-ul vine la pachet și cu un dezavantaj: ea este vulnerabilă la atacuri dacă nu trece prin procese recurente de mentenanță – module, temă în sine, WP Core.

Ai făcut singur, cum optimizezi

Pentru o optimizare cât mai eficientă, trebuie urmați anumiți pași încă din planificarea unui website, începând de la structura meniului, la structura paginilor și conținutul acestuia.

Ulterior, după lansarea website-ului, se poate face un audit SEO și se pot modifica unele erori sau atenționări pentru a fi “pe placul Google”.

Important după lansare ar fi ca website-ul să fie verificat în fiecare lună, optimizare înseamnă constant nu doar o dată.

Top plugins cu Adi și Andrei

La final de an am făcut un top al plugin-urilor care ne ajută să ne facem treaba și pe care noi le considerăm must pentru un site optimizat și rapid.

Top plugin-uri pentru WordPress – Andrei

WordPress îți pune la dispoziție aproape 60.000 de plugin-uri. Ele pot fi gratis sau contracost.

În funcție de tipul website-ului tău, există anumite plugin-uri pe care trebuie să le ai pe site:

Pentru magazine online:

  • WooCommerce – oferă control total asupra vânzării de produse și servicii online.
  • Yoast SEO sau RankMath – pentru optimizare SEO.
  • Contact form 7 – formular de contact.
  • Akismet Anti-Spam – folosit pentru protejarea site-ului de mesajele și comentariile spam.
  • Updraft Plus – folosit pentru backup.
  • Bit File Manager – folosit pentru orice modificare la fișierele site-ului.
  • LightSpeed – îmbunătățește viteza și performanța site-ului.

Pentru site-uri de prezentare:

  • O parte din cele de mai sus.
  • WPBakery Page Builder – un builder complex și ușor de folosit.
  • WPML – pentru site-uri în mai multe limbi.
  • Advanced Custom fileds – pentru personalizare avansată.
  • Wordfence – securitate.
  • Use any font – pentru urcarea unui anumit font.
  • Duplicate page – te ajută la duplicarea unei pagini etc.

Top plugin-uri pentru WordPress – Adi

Pentru mine, ele variază în funcție de website, dar ca must-have am 3 instanțe:

Dezvoltare:

  • Page builder: Elementor sau WP Bakery
  • Contact form 7
  • ACF | Advanced Custom Fields
  • Woocommerce (shop)
  • Snippets (pentru a insera functionalități personalizate)

Înainte de LIVE:

  • WP-Optimize
  • Advanced Database CF7
  • SEO: Rank Math/Yoast SEO

Pus pe server:

  • UpdraftPlus Backup/Restore
  • All in One WP Security
  • Wordfence
  • Akismet
  • LiteSpeed (dacă serverul este pe Litespeed)

Toate aceste plugin-uri pot fi folosite atât în versiunea free, cât și pro în funcție de nevoile site-ului.

Optimizare website

Acest pas este foarte important și variază în funcție de cum au fost dezvoltate website-ul, tema și modulele. Cel mai important lucru este ca dezvoltatorul să permită optimizarea fișierelor:

  • Javascript (.js)
  • Cascading Style Sheets (.css)
  • imagini (PNG, JPEG)

În ultima perioadă se recomandă convertirea imaginilor standard .png/.jpeg cu extensia .webp/.avif.

Da, știm că unele browsere sau device-uri au probleme în afișa imagini de tip .webp sau a.avif. Dar aceasta va încerca să introducă în librăria de recunoaștere a fișierelor de imagini convertite.

‘Bun, am terminat site-ul. Dar oare este optimizat cum trebuie? Cum pot face o analiză?’

Ca analiză de bază – foarte basic: simplu, intră pe pagespeed.web.dev, platforma dezvoltată de Google și începe să introduci link-ul în câmpul ‘Enter web page URL’, apoi urmat cu click pe butonul ‘Analyze’. Acest pas îți oferă un început de audit pentru site-ul tău: este o analiză foarte de bază.

Dacă dorești un audit mai complex cu detalii și recomandări punctuale și cu monitorizarea progresului acțiunilor pe care le facem, atunci ai nevoie de tool-uri specializate cum este Semrush: acesta te ajută să identifici tendințe din nișa ta, să faci audit complet site-ului, să identifici cuvinte-cheie valoroase și să optimizezi periodic pentru a păstra un avantaj competitiv.

Bine, este posibil că unele elemente să fie nevoie de intervenția unui web-developer pentru a face recomandările personalizate. Noi îți putem spune dacă este recomandat pentru website-ul tău sau nu.

Concluzie

Am menționat cele mai importante elemente pentru tine, pentru a face o alegere bună. Iar noi, cei de la Connect Media, avem toate tool-urile de mai sus, și te sprijinim de la început până la lansare și după lansare, pentru a te ajuta să promovezi așa cum trebuie.

Ai deja un site și ți se pare că site-ul tău nu este tocmai corect construit sau are nevoie de o mentenanță? Am creat 3 pachete pentru tine: STARTER/MID/All-IN și în funcție de necesitate, poți alege pachetul potrivit.

[1] https://www.wpzoom.com/blog/wordpress-statistics/

 

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!