fbpx

I want it that way versus I want it OUR way: De ce Backstreet Boys nu au înțeles asertivitatea

  1. Homepage
  2. Altele
  3. I want it that way versus I want it OUR way: De ce Backstreet Boys nu au înțeles asertivitatea
Altele

Dacă ai crescut prin anii 90 cu siguranță știi melodia ”I Want It THAT Way” de la Backstreet Boys. Refrenul este instant fredonabil dar astăzi noi îl vom folosi drept exemplu de așa nu și vom vorbi despre importanța lui our way versus that way.

Într-un mediu bazat pe dialog, consens și negociere asertivitatea poate face diferența dintre o întâlnire în care s-a vorbit mult și nu s-a spus nimic și una cu o concluzie reciproc satisfăcătoare.

A fi asertiv înseamnă a avea un comportament încrezător, o personalitate puternică și abilitatea de a-ți transmite punctul de vedere într-un mod constructiv.

Sună bine și de aceea cam toată lumea își dorește așa ceva.

Asertivitatea, însă, nu înseamnă că tu trebuie să câștigi cu orice preț sau să fii cel mai tare din parcare. Dacă după o conversație în care te-ai impus cu orice preț, parcarea rămâne goală, supremația ta este degeaba.

ConnectMedia Asertivitate 7

Asertivitatea nu implică agresivitate, un sentiment de superioritate, cuvinte urâte sau un ton ridicat.  Scopul ei nu este să îl convingi pe ălălalt că TU ai dreptate și el nu știe nimic.

Ce este comportamentul asertiv?

Asertivitatea înseamnă în termeni cât mai simpli că:

  • poți vorbi liber despre părerile tale fără a jigni partenerii de conversație
  • poți face diferența între persoană și problemă
  • poți accepta păreri care NU sunt ale tale fără a te simți atacat

Cum poți deveni asertiv?

Nu există o rețetă simplă DAR există trei pași pe care îi poți face pentru a cultiva acest aspect ce îți permite ”să te ții tare”.

PASUL 1: Trebuie să-ți placă de tine

Ia o foaie și un pix. Scrie 3 lucruri care îți plac la tine. Pare simplu dar uneori simplul fapt de a lua la cunoștință lucrurile faine despre tine îți poate aduce aminte că hei! ești o persoană care merită să fie ascultată și luată în serios.

Nu numai atât: auto-recunoașterea pozitivă te ajută să scapi de emoții, scade stresul și crește încrederea în sine.

ConnectMedia Asertivitate 2

PASUL 2: Trebuie să îți placă de alții

Niciun om nu este o insulă. Nu poți exista în vid și nu poți face mare lucru fără sprijinul echipei tale sau al partenerilor tăi. Așa că din când în când ar fi frumos să te înțelegi bine cu oamenii de care depinzi.

Asta nu înseamnă că trebuie să faci complimente cu lopata dar există câteva formule frumoase care transmit interlocutorului că este și ea/el o persoană faină și că părerea ei/lui contează!

  • ”Mulțumesc pentru treaba bună pe care ai făcut-o”
  • ”Foarte fain, continuă, îmi place”
  • ”Ce părere ai despre…”
  • ”M-ar ajuta enorm perspectiva ta în chestia asta”

ConnectMedia Asertivitate 3

Aceste propoziții ajută la construcția unei relații bazate pe respect, creează un mediu bazat pe cooperare și reduce apariția divergențelor.

PASUL 3: Trebuie să te bucuri de o serie de drepturi

Asertivitatea este incredibil de liberatoare dacă o aplici cum trebuie. Ea îți oferă chiar și câteva drepturi destul de luxoase din punctul nostru de vedere.

Drepturile oferite de asertivitate

Dreptul de a nu înțelege

Hai să facem o călătorie în timp.

Ești în clasa a 11-a. Abia au fost introduse matricele și determinanții. Profesorul a umplut două table cu teorie. Se întoarce spre clasă și întreabă oarecum retoric: ”Aveți vreo întrebare sau până aici este clar?”. Liniște totală. Normal că nimeni nu va spune ”Nu înțeleg” și, la fel de normal, cel puțin un elev clar nu a înțeles. De unde vine frica aceasta?

ConnectMedia Asertivitate 4 1

 

Comportamentul asertiv îți permite să spui în cadrul unei conversații: ”Nu înțeleg” și, mai important de atât, îți oferă încrederea de a nu înțelege. Uneori chiar este OK să declari din timp că anumite lucruri nu sunt clare – astfel poți evita ca peste câteva săptămâni când te afli în focul unui proiect să îți dai seama că ai înțeles complet greșit ideea sau doleanțele clientului.

Dreptul de a nu ști

Din frica de a nu părea că nu ne pricepem evităm ”nu știu” ca ananasul pe pizza. Ni se pare că nimic nu poate fi mai groaznic decât să nu știi ceva (nu uita de Blestemul cunoașterii!).

Dar hai să facem așa: data viitoare când o informație îți lipsește sau nu ești sigur de veridicitatea ei, spune pur și simplu ”Nu știu DAR mă pot interesa”.

 

ConnectMedia Asertivitate 5

Comportamentul asertiv îți oferă astfel luxul de a spune cu încredere ”nu știu” și de a nu te simți incompetent dacă o anumită informație îți scapă în momentul respectiv. Astfel eviți să dai o informație greșită și cu picioare scurte care îți poate afecta credibilitatea mult mai grav decât o lacună momentană.

Dreptul de a cere ce vrei

Aici nu vorbim de pumn în masă și trântit dramatic de uși (merge la copiii de 5 ani dar tu ești un adult).

Este foarte important ca în orice întâlnire să declari foarte clar care sunt așteptările tale. Astfel interlocutorul tău va înțelege din start ce vrei și evitați comunicările greșite sau mail-uri peste două săptămâni în care discutați în contradictoriu despre un lucru care putea fi stabilit din timp.

ConnectMedia Asertivitate 6 1

Spune: îmi doresc un proiect care să includă identitate de brand + materiale de prezentare bazate pe noua identitate.

Nu spune: vreau ”publicitate”. Este un termen prea vag și nu ne ajută să ne dăm seama care sunt obiectivele tale și cum îți putem fi de folos.

Concluzie?

În orice întâlnire trebuie să știi că dacă oferi mai mulți morcovi decât bețe, există mai multe șanse ca aceasta să ducă într-un loc bun. Asigură-te că buzunarele tale mentale sunt pline cu triggers dulci și nu uita niciodată că în asertivitate nu există un singur câștigător – în asertivitate everyone should win!

ConnectMedia Asertivitate 8

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!





    Meniu
    Vrei clienți fideli?
    DA, VREAU GHIDUL!

    De la ”adaugă în coș” la ”au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”.

    Descarcă gratuit broșura noastră și imunizează-ți clienții la farmecul concurenței!

    Completează formularul și îți trimitem instant broșura noastră!

    Am citit si sunt de acord cu termeni si conditii si cu prelucrarea datelor cu caracter personal
    Vrei clienți fideli?
    DA, VREAU GHIDUL!

    De la ”adaugă în coș” la ”au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”.

    Descarcă gratuit broșura noastră și imunizează-ți clienții la farmecul concurenței!

    Completează formularul și îți trimitem instant broșura noastră!

    Am citit si sunt de acord cu termeni si conditii si cu prelucrarea datelor cu caracter personal