Unitate vizuală: toate imaginile de mai jos fac parte din colaborarea noastră cu ATREA România, companie pentru care oferim: web content, web design, web development, newslettere, social media, design catalog produse.
Știm cum e: uneori ți se pune pata pe o culoare, un font, o rețea de socializare. Ai descoperit niște template-uri de prezentare sau postare. Te-ai plictisit de cum arată brand-ul tău.
Dar știai că un client trebuie să îți vadă reclama/prezența de…
… minim 7 ori…
… ca să te țină minte?
Asta înseamnă că de minim 7 ori tu trebuie să arăți aproximativ la fel: de pe site, pe email, pe social media, pe flyer, pe cartea de vizită, peste TOT.
Asta se numește unitate vizuală: ea este cea care îți face brand-ul autentic, credibil și familiar – un motor excelent de creștere.
Dacă brand-ul tău este perceput ca fiind haotic sau dezorganizat, nimeni nu va avea încredere în ceea ce oferi.
Dacă mesajul tău nu este coerent, s-ar putea ca utilizatorii care nu te cunosc să fie confuzi –
iar confuzia NU este cel mai bun mod de a dezvolta o afacere.
Chiar e așa rău fără unitate vizuală?
Să o spunem așa: dacă un brand nu poate decide CE spune și CUM o spune, poți avea încredere să îți ofere ce a promis?
Imaginează-ți că unul din brand-urile tale preferate ar arăta într-un fel pe site, altfel pe social media și complet diferit în inbox. Ce îți spune asta despre companie?
Dacă unitatea vizuală este o problemă cu care te confrunți, îți lăsăm mai jos o listă de ținut minte pentru a fi sigur(ă) că ești la fel peste tot.
Elementele care creează unitate vizuală
Atunci când trebuie să contruiește un brand coerent ca mesaj și aspect, ai două componente de bază care servesc drept fundație: identitatea vizuală și vocea. Ambele trebuie să fie identice pe toate canalele de marketing.
Identitatea vizuală: culori, logo, fonturi, elemente vizuale suplimentare. Identitatea vizuală trebuie să fie adaptată brand-ului tău și să comunice acele beneficii emoționale pe care le oferi (încredere, siguranță, amuzament, aventură, etc.).
Voce: personalitatea pe care o afișezi ca afacere. Ești un expert care oferă consultanță specializată? Ești amuzant sau creativ? Vrei să inspiri sau să motivezi? Vrei să oferi o soluție?
Tonul este incredibil de important pentru stabilirea unei voci ca brand.
Cum creezi unitate vizuală?
Pasul 1 pentru unitate vizuală: determină cine este audiența.
Cine sunt, care le sunt așteptările, ce vrei ca ei să știe despre tine? Cum poți folosi identitatea ta vizuală ca punct de plecare pentru a le comunica beneficiile pe care tu le oferi?
Pasul 2 pentru unitate vizuală: creează un manual de brand.
El definește modul în care folosești logoul și elementele sale + vocea brand-ului. Dacă totul este bine setat, continuitatea și coerența vor fi mai ușor de implementat.
Pasul 3 pentru unitate vizuală: demarează un proces de audit serios și profund.
Adună toate materialele de marketing (cărți de vizită, broșuri, packaging, website, social media, email-uri) și evaluează-le critic și onest.
Folosești culori și fonturi diferite de la unul la altul? Ești serios pe site și amuzant pe social media sau invers? Alege ce trebuie refăcut.
Pasul 4 pentru unitate vizuală: colaborează cu un singur partener.
Așa vei putea crea o prezență familiară în toate mediile de comunicare și vei asigura continuitate în toate materialele.
Check list comunicare unitară: taie-le pe măsură ce le faci.
Logo, fonturi, culori: ești companie mică sau multinațională mare? Nu contează. Stabilește un stil vizual pentru brand-ul tău și ține-te de el.
Folosește manualul de brand care definește modurile în care se folosește logo-ul, sloganul, fonturi și paleta cromatică. Asigură-te că atât echipa ta, cât și agenția de marketing cu care lucrați știe cum trebuie să arate ce vor să spună – verbal, vizual și digital.
Dacă toate canalele de marketing vor avea un aspect coeziv și coerent, clienții te vor putea identifica mai ușor. Asta include și imaginile folosite de la website la materiale de marketing.
Gândește-te la McDonalds: de la ambalajul unui hamburger, la cele două arcuri galbene și aspectului unui restaurant sau al unei reclame la metrou – totul face parte din același tablou. Până și doar culoarea aceea de galben combinată cu roșu aprins te face să visezi la cartofi prăjiți.
Voce și ton: care este tonul la care clienții tăi reacționează cel mai bine? Amuzant? Profesionist? Serios? Casual? Alege unul clar și nu jongla cu ele între prezența din online. Altfel clienții tăi nu vor putea să înțeleagă cu CINE vorbești.
Detalii: da, contează – contează mereu. Clienții observă TOT. De la postări de social media la cărți de vizită sau semnătura de email. Indiferent de punctul de interacțiune, clientul trebuie să știe că este vorba de aceeași companie.
Concluzie despre unitate vizuală
Pe scurt, trebuie să o ai, ea creează încredere în brand-ul tău și o legătură puternică cu clienți potențiali și existenți.
Ia-o #pascupas, respectă procesul, stabilește o fundație solidă pentru cum vrei să arăți, ce vrei să spui și cum vrei să o spui.
Ai nevoie de ajutor pentru ”turnarea” fundației? Fă-ne o vizită și hai să vedem cum te putem ajuta să arăți bine, dar mai important – coerent.