fbpx

Cum funcționează Google AdWords?

Adwords

Cu suma potrivită de bani, reclama ta de tip text poate ajunge pe primul loc la o căutare efectuată pe Google pentru produsele/serviciile tale. Deși pare simplu, sistemul AdWords este mult mai complicat decât atât.

Gestiunea campaniilor de Google AdWords poate deveni o adevărată bătaie de cap dacă nu aveți nici cea mai vagă idee despre ce e vorba și dacă porniți pe picior greșit. Până la urmă orice poate porni o campanie de Google AdWords de azi pe mâine, dar administrarea ei într-un mod eficient este elementul diferențiator.

Panoul de control al unei campanii de Google Adwords pare asemănător cu cockpit-ului unui avion – variabile numeroase, diferite butoane și luminițe care îți iau ohcii. La fel ca un pilot care trebuie să urmeze anumiți pași, atunci când vorbim de o campanie de Google Adwords, niciun element nu trebuie ignorat sau uitat: targetare, ad-uri, cuvinte cheie, programarea ad-urilor, ajustarea ofertelor și o grămadă de detalii care pot face toată diferența.

Să începem cu începutul!

Cunoaște-ți KPI – Key Performance Indicators – indicatorii de performanță

Pentru a te asigura de optimizarea campaniei de Google AdWords, trebuie să știi care sunt obiectivele campaniei tale și care sunt indicatorii pe care trebuie să îi urmărești: cost per conversie, număr de conversie, rata de conversie, număr de click-uri și rata de clickthrough (cat de des utilizatorii dau click pe ad-ul tău).

Nu activa campania nouă într-o vineri!

Dacă lași o campanie de Google AdWords să meargă 24 de ore fără niciun fel de verificare este o risipă de bani. Volumele de căutări și conversiile sunt mai scăzute pe perioada weekendu-ului în ceea ce privește căutările din domeniul comercial. Încearcă să îți concentrezi campaniile între luni și joi.

Recalibrează la 24 de ore

Este foarte important să îți verifici contul după 24 de ore. Invariabil, vor exista ad-uri și cuvinte cheie care are o performanță sub așteptări.

Regândește strategia de bidding

Dacă bugetul stabilit este aproape epuizat după doar o singură zi, atunci trebuie să reduci bid-ul. Dacă costurile sunt egale cu bugetul, înseamnă că bugetul s-a epuizat. Redu bid-ul în mod egal pentru toate cuvintele cheie sau doar pentru cele care cheltuie cel mai mult. Asigură-te că niciunul din ad-uri nu se află sub bid-ul de prima pagină.

Toate ad-uril tale sunt active?

Ai vreun ad care a fost respins? Există conflicte între cuvintele-cheie și cuvintele negative? Cuvintele cheie se află sub bid-ul de prima pagină? Verifică situația și remediază toate problemele!
Pare OK? Asta se întâmplă doar în prima săptămână! După 7 zile începe adevărata distracție!

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!