Dacă este un cuvânt care ar trebui să definească SEO, atunci acesta ar fi ”răbdare”. Foarte multă lume crede că după doar o săptămână de SEO ar trebui să fie pe prima pagină Google. Lucrurile nu stau chiar așa.
Bine, adevărul este că SEO implică atât de multe lucruri, încât poate fi greu să înțelegi exact cu ce se ocupă – înțelegi doar că îți dorești rezultate vizibile.
SEO este o ”știință” destul de delicată. Există mai multe componente, iar ghidul de bune practici se schimbă în mod regulat. Adaugă la asta faptul că Google își schimbă algortimul frecvent și vei înțelege de ce oamenii din online marketing pierd nopți din cauza schimbărilor de ranking.
Chiar și acum există mai multe informații și perspective legate de ce ai nevoie pentru a fi vizibil pentru motoarele de căutare. Hai să încercăm să facem puțină lumină!
1. Mărimea contează în SEO
Pentru unele nișe Google favorizează numele mari. Dacă vinzi blugi, e foarte puțin probabil că vei ajunge pe prima pagină de rezultate pentru utilizatorii care caută ”blugi femei”. Google va prefera brand-urile care sunt deja cunoscute pentru a oferi cea mai bună experiență posibilă utilizatorilor lor. Asta nu înseamnă că afacerea ta este sortită eșecului. Optimizează pentru numele brand-ului tău sau pentru un anumit croi sau culoare – ceva ce poate nu au observat competitorii tăi că se vinde.
De asemenea, poți investi în AdWords – vei fi cu siguranță pe prima pagină dar nu uita că această strategie înseamnă și o investiție financiară: odată ce nu mai plătești reclamele, nu vei mai fi pe prima pagină.
2. SEO înseamnă muncă pe bucăți
Tu nu încerci să crești vizibilitatea unui site: încerci să crești vizibilitatea unor pagini dintr-un site.
Cel mai probabil site-ul tău are mai multe segmente: homepage, pagină de contact, pagină de categorii, etc. Unele dintre aceste pagini sunt mai valoroase decât altele: pagina de contact nu este o prioritate pentru motoarele de căutare.
Concentrează eforturile SEO pe paginile care vor aduce conversii: cele unde îți afișezi produsele și serviciile. Dacă vinzi blugi, concentrează-te pe paginile unde afișezi toate perechile de blugi pe care le oferi și fii foarte atent la ce scrii!
3. SEO înseamnă conținut
Probabil că ai auzit: ”Conținutul este rege”. Din păcate, toată lumea din nișa ta a auzit același lucru.
De aceea trebuie să fii în cea mai bună formă atunci când vine vorba de conținutul site-ului tău: stabilește cuvintele cheie, găsește cei mai buni copywriteri, menține la zi blog-ul tău și fă tot posibilul pentru a avea titluri și conținut uimitoare. Verifică ce face concurența și fă ce fac ei – doar că mai bine!
De asemenea, nu uita de denumirea fișierelor tip imagine. Dacă ai o imagine cu o pereche de blugi, nu o lăsa cu un nume aleatoriu. Fiecare imagine trebuie să fie denumită în așa fel încât Google să poată vedea ce reprezintă imaginea respectivă: Blugi_Femei_Indigo_Imagine1. Google nu poate ”vedea” ce arată o imagine, dar poate ”citi” și asta contează pentru SEO.
Dacă ce am spus mai sus pare destul de simplu, nu te bucura. SEO înseamnă mai mult decât atât – doar nu era să dăm totul din casă, nu?