Bine ai venit la un nou episod din ciclul ”Ce e aia” în marketing și advertising. E o serie care nouă ne place tare mult pentru că, în general, domeniul ăsta e plin de termeni care sună foarte pompos dar în spatele cărora se ascund lucruri foarte faine.
Așa că astăzi hai să vorbim despre KEY VISUAL: ce este un key visual, cum se construiește, de ce ai nevoie de el.
Ce este un key visual?
Un key visual e o armă din arsenalul brand-ului tău – o armă pe care o periodic trebuie să o încarci cu amuniție nouă.
Dacă identitatea ta vizuală (logo și slogan) rămâne aceeași pentru ani întregi, dacă site-ul tău trebuie să rămână stabil și util cât mai mult timp cu putință, atunci key visual-ul este chestia aia pe care o poți schimba periodic în funcție de:
- misiunea sau valorile brand-ului tău
- mesajul pe care vrei să te concentrezi la momentul respectiv
- key trends din piață pe care le poți implementa organic în comunicarea ta
- … și uneori inspirația de moment când ceva îți aprinde o scânteie
Din ce e format un key visual?
După cum îi spune și numele, un key visual este o imagine. Imaginea poate fi cum vrei tu DAR, în general, are un headline, text (nu tot timpul!), logo-ul brand-ului și partea de vizual.
Toate aceste elemente trebuie să se bazeze pe un concept, care la rândul lui se bazează pe un mesaj.
DECI! Avem mesaj – concept – key visual.
”Bine, bine… dar conceptul și mesajul nu sunt același lucru?” Da și nu.
Mesajul e CE spui, conceptul este CUM o spui.
Par example 1:
Aici avem un key visual pentru o podgorie.
MESAJ: Vinul nostru are gust și arome de cireșe, vanilie, mure și pământ.
CONCEPT: abstractizăm aromele și gusturile de mai sus și le așezăm mai frumos în sticlă dar sticla nu va permite să se vadă elementele… dar dacă nu am face sticla din sticlă… dacă am face doar conturul sticlei? Excelent!
KEY VISUAL: silueta sticlei este instant recognoscibilă (evident este o sticlă de vin!), conține notele pe care le oferă vinul. Mesajul a fost transformat din ”Vinul nostru are gust de X, Y și Z” în ”De pe viță în sticlă și apoi în ce naiba se petrece aici” – credem că ești de acord că este muuult mai memorabil.
Nota de final? Logo-ul și sloganul brand-ului.
Par example 2:
Key visual pentru o librărie.
MESAJ: Cititorii adevărați știu că în librăria noastră găsesc exact cărțile de care au nevoie. Dar nu e ca și cum putem spune asta și arăta rafturile noastre pline de cărți…
CONCEPT: un foarte subtil ”Cum folosesc oamenii cărțile dacă nu citesc? Pe post de suport pentru diverse chestii! Dar la noi știm că vin numai cititorii adevărați”.
KEY VISUAL: Facem un side by side cu două birouri aparent identice dar cu o diferență-cheie pe care trebuie să o cauți. Pe unul cărțile sunt suport de calculator, pe celălalt fac parte dintr-un teanc de TBR (to be read). Brand-ul este în colțul dreapta jos cu headline-ul ”Pentru adevărații iubitori de lectură”.
Cum arată un key visual la Connect Media?
Ce ne bucurăm că ne-ai întrebat! Vei găsi mai jos câteva exemple de key visual pe care noi le-am creat pentru clienții noștri.
Key visual 1: ce treabă are o rață cu contabilitatea?
Client: Agercont, firmă de contabilitate.
Mesaj: munca contabilului este cea care permite afacerii tale să înainteze cu o direcție clară. Ea nu se vede tot timpul dar este instrumentală în evoluția sănătoasă a unei afaceri.
Concept: Ai văzut vreodată o rață care înoată pe lac? Ea pare să înainteze lin și delicat dar sub apă există o mișcare furioasă din picioare. Fără ea rața ar rămâne imobilă, împinsă de mișcările aleatorii ale apei.
Key visual: Am preluat mesajul de ”mișcare care nu se vede” și l-am transformat vizual într-o metaforă care atrage instant atenția cititorului – până la urmă ce treabă are o rață cu o firmă de contabilitate?
Key visual-ul a fost publicat în revista Blu Air și a fost transformat în felicitare de Crăciun pentru clienții Agercont.
Key Visual 2: lumină și macabru
Client: Luminarium, furnizor de designer lighting.
Mesaj: La noi găsești acele obiecte de designer care transformă lumina în element de decor.
Concept: pentru că perioada anului a fost de așa natură (final de noiembrie), am creat un concept care se învărtea în jurul ideii unei înmormântări a banalului. Key visual-ul se privește din perspectiva interiorului unui mormânt, singura sursă de lumină este una din cele mai iconice lămpi oferite de Luminarium.
Key visual-ul a fost inspirat și completat de o invitație la un parastas pentru ”banal”. Cele două elemente au fost trimise către o selecție de studiouri de arhitectură din București și țară.
Key visual 3: Mare de mic
Client: Didactica Publishing House.
Mesaj: ce citim când suntem copii ne poate defini viitorul.
Concept: Orice copil trece de-a lungul existenței sale prin diverse perioade de ”obsesie”. Datoria unui părinte este astfel de a-i pune la dispoziție cât mai multe surse de informație pentru ca micuțul să își descopere singur apetențele.
Pe scurt, vorbim de construcția unei fundații care îi permite copilului să se dezvolte mai departe – la DPH părinții implicați vor descoperi toate cărțile, jocurile și activitățile care stimulează dorința naturală a copiilor pentru a învăța și descoperi cât mai multe despre lumea din jurul lor.
Key visual 4: Minți în mișcare
Client: Didactica Publishing House.
Mesaj: Copiii sunt curioși în mod natural.
Concept: Dincolo de orele petrecute la școală, este datoria părintelui să întrețină interesul, pasiunile și curiozitatea copilului.
Educația și învățarea sunt procese continue. De aceea, părinții au nevoie de: cărți, jocuri, activități care să le ofere copiilor perspective complete asupra lumii din jurul lor și să le ofere tot ce le trebuie pentru a le susține pasiunile – pentru MINȚI ÎN MIȘCARE.
Key visual 5: Citim cu…
Client: Didactica Publishing House.
Mesaj: cititul se adresează atât sufletului, cât și creierului.
Concept: acest key visual a fost folosit în perioada de vară și fix la începutul vacanței mari. Am mers pe ideea de călătorii, de plecat în vacanță alături de cel mic, însoțiți de personajele preferate.
Ideea de panou sosiri/plecări a fost folosită pentru a transmite ideea că fiecare carte pe care o citim o asimilăm fie cu sufletul (dacă este ficțiune, dacă ne învață o lecție importantă sau cum să fim mai blânzi, mai empatici, mai buni într-un mod subtil), fie cu mintea (dacă ne oferă informații noi despre lumea din jurul nostru – matematică, biologie, știință, etc.).
Detalii despre proiect avem aici.
Key visual 6: Creștem…
Client: Didactica Publishing House.
Mesaj: cărțile ne ajută să creștem.
Concept: Mesajul are sens dublu:
- Cititorii noștri cresc cu fiecare pagină citită, cu fiecare personaj de care se îndrăgostesc, cu fiecare abilitate nou dobândită și cu fiecare pasiune descoperită prin intermediul lecturii.
- DPH, ca editură, crește: cu fiecare carte/joc/activitate își păstrează poziția pe piața de carte din România ca o autoritate în domeniul educației.
- De asemenea, mesajul este unul cu puternic impact emoțional pentru că trimite părintele instant la ideea de a-și crește copilul cât mai bine posibil și orice părinte implicat și educat știe că lectura și activitățile educative sunt cea mai bună soluție pentru dezvoltarea armonioasă pe plan mental și emoțional.
- Key visual-ul propus este un vizual memorabil format din trei elemente:
- treptele evoluției unui copil formate din titluri DPH: de la cărțile pentru bebeluși la cărțile pentru copii mai mari.
- o siluetă a unui copil care crește pe măsură ce înaintează pe fiecare treaptă în parte.
- mesajul ”Creștem pagină cu pagină”.
Vreau și eu un key visual!
Ți-a plăcut ce ai văzut mai sus și ai vrea și tu un key visual pentru afacerea ta? Contactează-ne și hai să facem ceva fain împreună!