07 Dec 2018

Ce este unitatea vizuală și de ce ai nevoie de ea

de Mara pe 7 decembrie 2018

Andy Warhol, David Bowie, Valentino, Tiffany’s, Wes Anderson – nu au nimic în comun la prima vedere. Dar la o privire mai atentă ei sunt caracterizați de un element vizual care îi identifică instant fără a fi nevoie să le vezi fața sau numele: peruca albă, fulgerul, culoarea roșie, culoarea albastru, simetria scenografiei.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_3

Exact această identificare instantă o vrei și pentru brand-ul tău: de la cărți de vizită la postări de social media și de la print la evenimente. Unitatea vizuală îți asigură o asociere imediată media-brand indiferent de mijlocul de comunicare utilizat.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_2

Deși implică puțin mai mult efort și atenție din partea ta ca antreprenor, unitatea vizuală îți oferă câteva avantaje clare pe termen scurt și lung.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_4

Pe de altă parte, la un nivel de personal achievement unitatea vizuală te ajută să creezi o impresie de impact pentru target-ul tău și să elimini orice confuzie cu concurența.

Vrei ca un potențial client sau un deja-client să te recunoască instant: culoarea, fontul, logo-ul, elementele vizuale – toate trebuie să creeze imediat un declic: ”A, ăștia sunt ăia care…”.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_5

Dar nu ne crezi pe cuvânt, e OK – avem și cifre. Ce ne spun acestea este că nu poți subestima importanța unei culori sau a unui font inteligent ales și alipit pentru totdeauna de modul în care comunică brand-ul tău.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_6

Care este punctul de plecare al unității vizuale?

Tot ce implică comunicare vizuală pentru brand-ul tău pornește de la logoesența vizuală a valorilor și promisiunii companiei tale.

Logo-ul este sâmburele din care pleacă tot arborele comunicării și planurilor de marketing.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_9

Ce înseamnă asta pentru marketing-ul afacerii tale – de la logo și până la PR și print: tot ce faci trebuie să meargă în aceeași direcție vizuală. Nu poți avea un logo verde dar pe Facebook să comunici cu roșu, în Google Ads să mergi pe albastru, iar în print să alegi auriu că dă mai bine pe pagină. Nu poți folosi mai multe fonturi și nu poți plasa logo-ul oriunde pe imagini.

Declinând corect logo-ul și folosind esența sa în toate materialele de marketing (website, materiale de prezentare, PR, print, evenimente, Google Ads, social media, Facebook Ads), tu te vei asigura că te bucuri de un brand solid, recognoscibil și memorabil.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_7

 

Teoria ca teoria dar știți cum e cu practica…

Pentru a ilustra cât mai bine la ce ne referim prin unitate vizuală, avem două studii de caz concrete: Agercont și Blu Party. Pentru ambele am creat logo-uri noi, website-uri proaspete și am colaborat pe distilarea identității lor vizuale în toate materialele de comunicare după cum poți vedea în imaginile de mai jos.

ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_11


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_12


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_13


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_14


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_15


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_16


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_17


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_18


ConnectMedia_CeEUnitateaVizuala_19

 

Dacă îți dorești un brand coerent din punct de vedere vizual și care arată la fel de bine și coerent indiferent de mediul în care apare, atunci de invităm să ne faci o vizită și împreună vom reuși să transformăm ”sâmburele” companiei tale într-un arbore rezistent și înalt!